Hobro Friskole startede den 8.8.1988 på initiativ af to forældrepar.

De mente, det måtte være muligt at lave en skole, hvor børnene uanset evner kunne forlade skolen med troen på sig selv og lysten til at lære i behold og med viden om, at de kan noget og er noget værd.
En skole, hvor lysten og glæden driver værket, og hvor børnene mødes hvor de er, både fagligt og socialt. En skole hvor mobning ikke tolereres og hvor forskellighed accepteres.
Efter nogen søgning fandt de vores dejlige gamle patriciervilla midt i Hobro tæt ved fjord og skov.

Den 9.9. 1999 indviede vi en ny tilbygning med bl. a. et stort lækkert fællesrum, et værkstedslokale og en ny "skolestue"

I 2008 fik vi bygget en scene på vores fællesrum. Det havde længe været et ønske, og vores skolebygning står nu med en flot kegleform i zink ud mod Jernbanegade.

På friskolen er vi 96 elever fra bh. kl. til og med 9. kl.

Den 7.9.13. var startskuddet til vores 25 års jubilæum, som blev fejret efter alle kunstens regler i ugen efter.