Lejrskole og udflugter

Hvert år skal du med hele skolen på lejrskole i to døgn. Vi opholder os forskellige steder rundt i Danmark, og i tiden op til lejrskolen fortæller vi til morgensangen om området, vi skal besøge. I 2021 gik turen til Fjeldholmlejren på Norddjurs.

Hello there! I'm from Hobro Free School. Nice to meet you!

Hvert andet år i september rejser nogle af de ældste elever på udenlandstur til et engelsktalende land. På en del af turen bliver eleverne indkvarteret hos de lokale.

I de enkelte stamgrupper kan der efter lyst og emner arrangeres forskellige udflugter i løbet af skoleåret. F.eks. kan nævnes ture til Kolding Hus, El museet ved Tange sø, skovture ud til klassens sted i skoven og fisketure ved Fyrkat Mølleå.

Først i skoleåret tager vi alle i Djurs Sommerland. Det er en dag alle elever og lærere glæder sig til år efter år, og som gamle elever savner og af og til deltager i.